Validering av nye forretningsmuligheter

Vi hjelper store selskaper med å identifisere og validere nye forretningsmuligheter gjennom eksperimenter og hypotesetesting.

Interessert i en prat?
Kontakt oss
Harald

Braver er oppdatert på de nyeste rammeverkene og metodene for å fostre kreativitet, endring og innovasjon, og de evner å skape engasjerende arbeidsprosesser som gir resultater

Aimée Skevik

Braver er oppdatert på de nyeste rammeverkene og metodene for å fostre kreativitet, endring og innovasjon, og de evner å skape engasjerende arbeidsprosesser som gir resultater

Matt Duke

Braver er oppdatert på de nyeste rammeverkene og metodene for å fostre kreativitet, endring og innovasjon, og de evner å skape engasjerende arbeidsprosesser som gir resultater

Du har blokka full av idéer som kan bli til nye innovasjoner, produkter, tjenester og inntektsstrømmer. Men de kommer seg sjeldent forbi Excel- eller Powerpoint-stadiet.

Kulturen i selskapet ditt er tilpasset stabil drift av kjernevirksomheten. Det gir dårlige forutsetninger for å lykkes med satsinger på nye, innovative idéer.

Du har massevis av dyktige forretningsutviklere på huset, som er rågode på analyse og optimalisering av kjernevirksomheten – men de mangler erfaring med å validere og realisere nye idéer fra scratch.

Du opplever at innovasjonsarbeidet internt går tregere enn du skulle ønske, på grunn av manglende kompetanse innen validering, og en utviklingskø hos IT som aldri gir rom for å bygge nye ting.

Vi hjelper deg med å validere (les: finne ut om det finnes kunder med betalingsvilje for idéen din) før du tar beslutningen om å satse på den eller ikke.

Her er måten vi gjør det på:

1

Vi lager MVPer og prototyper av idéen raskt.

Slik lærer vi om verdiforslagene til idéen er attraktive eller ei, og hvordan vi eventuelt kan tweake dem til å bli mer attraktive for kundegruppen.

2

Vi prøver å selge og ta betalt for MVPen så tidlig som mulig.

Slik lærer vi om ekte kunder faktisk er betalingsvillige eller ei.

3

Vi utvikler et validert business case for idéen.

Business caset bygges bottom-up, basert på det vi har lært fra eksperimenter og reell kundeadferd, i stedet for top-down basert på massevis av risikable antagelser.

Lær mer om hvordan vi jobber med validering i denne videoen

Resultater og tidligere prosjekter innen validering og innovasjon

Du er i godt selskap med disse selskapene hvis du velger å jobbe med oss.

Ønsker du å utforske muligheter innen validering, innovasjon eller produktutvikling i din organisasjon?

Book en digital prat med Christer,
eller ring  +47 400 52 503

Book videoprat